středa 17. října 2012

Saroyan




Když Jana z Kohoutího vršku na svém blogu publikovala návod na šál Saroyan, úplně mě to nadchlo a tehdy jsem si slíbila, že si jednou jeden upletu, že se ten návod prostě naučím číst. Takže tohle si můžu odškrtnout.
Moje původní obavy, že se vzor nebude na mnou vybrané vlně tak vyjímat, se nenaplnily a moc se mi to i v tom chlupu líbí.
Zůstávaj ale dvě ale.... za prvé jsem nějak pokazila přidávání při rozšiřování šátku, asi mě mátla jeho nepravidelnost v návodu, zkrátka šál je ve výsledku užší než jsem čekala. Druhá věc, která mi vadí, že se neustále stáčí do ruličky, přestože jsem ho poctivě vypínala.
Takže Saroyanový závěr u mě doma je tento - vzor je to nádherný, určitě upletu znovu, ale budu víc přidávat (nehledě na návod) a po stranách těla šátku místo "hladce" upletu patent. Uvidíme co z toho bude:-)
Každopádně velký dík na Kohoutí vršek, kde jsou pro nás neustále objevovány poklady nejen pletařské.

6 komentářů:

  1. Katko, je krásný, a není vidět, že je úzký, když se omotá, tak se to úplně ztratí ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se na ten šál někdy chystám, díky za postřehy ;) Nicméně i tak je moc hezký.

    OdpovědětVymazat
  3. katu, naštěstí obě ona "ale" mají své jednoduché vysvětlení.
    1. přidávání je v původním návodu opravdu pozvolné, já u svých saroyanů vždy přidávala v každé lícové řadě. u hořčicového možná v každé druhé lícové, ale to už si fakt nevybavuju...
    2. rantl v původmním popisu je. lícová řada je vždy hl (v těle šálu), ale rub je za posledním značkovačem hl, ne obr (takže v líci se jeví jako obrácená oka = kroucení částečně eliminováno).

    jde to vidět na této fotce:
    http://rooster-hill.blogspot.cz/2011/08/saroyan-saroyan.html

    ale on se ten hladký žerzej kroutí dycky, s tím nenaděláme asi nic... možná časem si to sedne, ale v takový mase a navíc ve směru natahování, který to kroucení asi taky trochu podněcuje, to asi bude lepší nechat tak:o)))
    příze fajná!
    borec, pokořila´s to teda bleskově...
    j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky za vysvětlení, mně to s tím přidáváním bylo hned z kraje jasné, ale už jsem měla kus upletený a tenhle chlup se nedá párat. přístě budu chytřejší:-)

      Vymazat
  4. Šál se moc povedl!
    Také ho mám ve svém seznamu,ale nejsem si jistá, jestli to pro mě není jen nesplněný sen ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky všem, směle do toho, návod s odkazy na videa je prostě uplně úžasný.

    OdpovědětVymazat