neděle 16. prosince 2012

Baretka

Jedna milá čtenářka se ptala, jak na baretku. Tož píšu.


Tato čepice je pletená z příze Exclusive, která se prodává v brněnských galanteriích. Je to příze střední tlouštky, pleteno na kruhových jehlicích č. 4.

1. Nahodila jsem 66 ok.
2. Upletla jsme rantl - 4 hladce, 2 obrace. Asi do výšky 5 cm.
3. V poslední řadě rantlu každé oko rozpletu (buď za zadní nit, nebo jiným způsobem, jak kdo chce)
4. Dále pletu do požadované výše čepice, čím vyšší, tím bude mít větší objem. Já jsem tuto pletla do výše 20 řad. Není ale moc široká, takže pro opravdu široký baret by to chtělo ještě asi o 5 řad víc.
5. Když dosáhnu požadované výše, rozdělím si pleteninu na šest částí, označím značkovači a v každé řadě u značkovače spletu oči. Tak pletu, až mi na jehlicích zbyde cca 8 ok, sejmu  a zapošiju.

Ať se povede i vám!

 

11 komentářů:

  1. Super! O Vánocích jdu taky do toho :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Katerino, prave jsi me dala prvni darek pod smrcek. Opravdu ti moc dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ani netušila. Dík a přeju dárků ještě víc, hlavně radosti:-)
      Ještě jsem chtěla připsat, že mám celkem konvenční velikost hlavy:-))

      Vymazat
  3. Takhle to vypadá velice jednoduše, ale tuším, že až vezmu jehlice do ruky já , bude za 1/ léto za 2/ rozpletu a pak odložím, protože mi to nepůjde ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. velmi pekný návod, dakujem krásne

    OdpovědětVymazat
  5. Sláva, přesně tohle potřebuji. Děkuji! (Admiral Cat Print)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Připomínám, že je potřeba změnit počet očí kvůli tlouštce příze:-))

      Vymazat
  6. dobrý den, potřebuji poradit.Když upletete rantl a rozplete všechna oka tak pak už pletete stále hladce?děkuji Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to žerzej - tedy hladce:-)

      Vymazat
    2. děkuji jsem na ni zvědavá.M

      Vymazat